22 januar 2007

Verden har blitt en sau rikere

I dag tidlig skjedde det et lite under. En liten sau så dagens lys for første gang. Biffen har nemlig blitt den stolte mor av en liten guttekrabat. Siden jeg hele veien har holdt meg innenfor matfeltet når det gjelder navn til mine små sauevenner har jeg bestemt at den lille skal hete Indrefilé.


Mor og sønn, i skjønn forening


Nåååååååååååååååh, så søt den er… (det er i hvert fall den søteste indrefiléen jeg har sett, men skal kanskje ikke så mye til for å blir det)


Som den gode mor pleier Biffen sin sønn med kjærlighet og omsorg.

Snakk om effektiv sau. Bare noen timer etter at den traff bakken er den på vei opp på alle fire.


Ps. Til alle sarte og overbeskyttende sjeler i den vestlige verden så kan jeg berolige dere med at jeg ikke har noen onde baktanker med navnet til den nye tassen. Dyret skal få lov til å ha et lykkelig liv med mye mat og moro helt til den en vakker dag blir midtpunktet på en eller annen fest. Det er en brutal ting å være sau skjønner dere…

3 Comments:

Blogger Kristian Nesbu Vatne said...

moro! men hvem er faren til Indrefilet? er det kanskje Ytrefilet? (hark og host så tørr jeg ble i munnen...)

11:33 a.m.  
Blogger Merete Eriksen og Sigurd S. Vatne said...

Den vitsen var så tørr at Sahara ørkenen ble misunnelig... Mon tro om det kan skyldes den tørre luften i Timbuktu?

7:30 p.m.  
Blogger Séraphine said...

Hahahahaha:) Jeg ler meg ihjel:)töffe navn:)

10:56 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home