24 januar 2007

En hyllest

I fjor tilbrakte jeg hverdagen på Sunnmøre Folkehøyskole i Ulsteinvik. Dagene der ble blant annet brukt til å leke seg i Sunnmørsalpene. Har alltid vært glad i fjell og friluftsliv så linja Multisport passet meg som hånd i gore-tex hanske. I år er jeg på et helt annet kontinent langt fra snødekte tinder. Man kan trygt si at settingen er en annen, men heldigvis er det ikke sånn at vestlendingene har enerett på vakre og dramatiske fjellformasjoner. Mali gjør faktisk sitt krav på det området. Legger derfor ut noen bilder som hyllest til Sunnmørsalpene, Sunnmøre Folkehøyskole og alle fjellene her nede ved Saharas bredde.


Har aldri sett så mange soloppganger i mitt liv som jeg har gjort her nede. Det er derfor ikke noe minus at overgangen fra dag til natt er så fantastisk vakre. Bildet er tatt på vei oppover til toppen 1080.


Privat bærer hadde vært noe å hatt på Multisport-turer!


Utsikt fra Malis nest høyeste topp. Den heter 1080. Er det noen som klarer å gjette hvor høy den er?


Sigurd som mange SUFH-ere kjenner meg. Alltid like moro å hoppe litt, sier jeg.:)


Disse vakre fjellene kan jeg beskue fra byen min Douentza.


Utsikt fra Hombori, som har status som det høyeste fjellet i Mali. (Eller vi kom ikke helt opp på selve toppen fordi vi ikke hadde med oss klatreutstyr. Utsikten var uansett ikke noe å klage på!)


Det at alt rundt er så flatt gjør fjellformasjonene ekstra spektakulære. Akkurat som havet/fjordene gjør Sunnmørsalpene så mektige. Fjellet her kalles Fatomatas hånd.


Og til alle SUFH-ere som har tenkt seg til Ulsteinvik denne helgen: Ha en heidundrades bra helg! Skulle gjerne ha vært der sammen med dere, men kan dessverre ikke få med meg alt her i livet…

2 Comments:

Blogger SiljeBlomsten said...

Du er HELT konge, vet du det?! Jeg gleder meg så masse til du kommer hjem og vi kan leke masse...jeg er sinnsykt glad vi er venner! Også skal jeg linke bloggen din på min blogg! Også lurer jeg på om Helstekt smakte godt? Også må du ha en KJEKKE natt =P

Klem Silje

11:56 p.m.  
Blogger Merete Eriksen og Sigurd S. Vatne said...

Får å si det sånn. Det eneste som kan overgå Helstekt må være en helgrilla kamel...

Vi lekes!

12:50 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home