08 oktober 2006

Oppbyggende dager

Jeg vet hva balsam for sjelen er. Det er nemlig å boltre seg ved Nigers bredde på et av Bamakos fineste hoteller i 5 døgn, og samtidig gjøre sin ettåringsjobb. Må innrømme at det ikke akkurat er hverdagskost, men det er sånt som skjer når alle nordmenn som jobber med misjon og bistand i Mali møtes til noen oppbyggelige dager sammen i hovedstaden. Naturlig nok var det en del unger som fulgte med foreldrene på konferansen, og det er her jeg kommer inn. Min jobb ble derfor å sørge for at ungene hadde et best mulig opphold mens foreldrene trimmet hjernebarken. Tross mange energifulle unger ble det rikelig med tid til å nyte det harde
ettåringslivet.


Solnedgang bak hotell Mande, som har vært mitt hjem den siste uken.


Jeg og André gir alt i vår ettåringsjobb.




Heldigvis var vi flere til å holde styr på alle ungene. F.v. Johannes, André, Karin og Birgit. Johannes er da ettåring i Mali for NLM mens de to sistnevnte nøt sin høstferie i Mali kombinert med litt jobb med de minste norske barna.

Perfect match: Luksushotell og terrengbiler.

2 Comments:

Blogger Kristian Nesbu Vatne said...

bortskjemte ettåringer asså... : ) men har du sett hvilken film som får premiere i mars neste år? TMNT!

5:23 p.m.  
Blogger Merete Eriksen og Sigurd S. Vatne said...

Fett. Bra jeg kommer hjem til den tid!

5:55 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home