10 oktober 2006

Kånge

Det er et velkjent fenomen at utlendinger sliter med å utale norske navn. I mitt tilfelle har det blitt så ille at jeg har fått et afrikansk navn! Det ble gitt som en gave, og er en helt normal skikk her i landet. Jeg går derfor under navnet Souleymane Bah blant de lokale. Fornavnet er fulani for Salomo, og er hentet fra GT/Koranen. Etternavnet fikk jeg automatisk av han som gav meg navnet. På den måten har jeg blitt en del av en adelig familie, og jeg har navn etter en vis keiser. Helt konge altså!

3 Comments:

Blogger litt matgale ingeborg said...

når mangotreet du har planta blir stort og fint kan du sitte under det og tenke vise tanker som salomo...
Hmm...hvor fort vokser mangotrær?

12:06 a.m.  
Blogger Kristian Nesbu Vatne said...

fett navn! får besøkende til mali også navn? for jeg vil også ha et sånt kult navn...

11:27 p.m.  
Blogger Merete Eriksen og Sigurd S. Vatne said...

Hvis du vil bli husket av de lokale så er en navnendring et must. Så det skal vi fikse! Hei og hopp!

8:30 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home