23 august 2006

Regn til besvær




En naturlig del av regntiden er selvfølgelig regn. Regn er bra for avlingen, som igjen er bra for folks økonomi. Men av og til kan det bli for mye regn. Det er det som har skjedd det siste døgnet, for det har mer eller mindre regnet konstant. Resultatet er at Sevare by er blitt omgjort til en gedigen sølepytt. Jeg personlig synes det bare er morsomt, for det er noe spesielt med å vandre rundt med sølevann til langt over ankelen. Dessverre er ikke det kraftige regnværet like morsomt for de lokale bøndene. Mange frykter at flere åkrer har druknet. Hvis det viser seg å være tilfelle så har mange her nede en tøff tørketid i vente. Det blir derfor spennende å følge med på utviklingen. Her kommer uansett noen bilder av den druknede byen jeg bor i. Legg forresten merke til kua som har skjønt hva som er lurest å gjøre i regnværet: Å søke ly.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hei Sigurd! Fantastisk artig å se, og lese! Det er vel ingen kan beskrive mer positivt og levende enn du ;-) Rett mann på rett plass, er det ikke det vi sier? Jeg skal følge ivrig med!
Håper du finner deg en trofast og kjærlig kamel!!

11:33 a.m.  
Blogger Kristian Nesbu Vatne said...

skal dere gjøre noe med ucrew.blogspot.com? det er bare å gå på settings-> members -> add team members, så kan de andre ucrew folka blogge på den bloggen. så kan dere legge ut lenker til alle ucrewfolka.

visste du at du kan også blogge ved å sende mail? settings -> e-mail.

men jeg syns du har en fet blogg!

12:40 a.m.  
Blogger Hilde said...

Hallaosen !

Plotselig jeg var inne på sida di...og tenkte: heiheihei, han har jeg sett før!

Pass deg for regnet i Mali, kjøp deg en paraply =)
Her regna det på søndag da vi spilte fotball....gjørmefotball? Kan jeg IKKE tenke meg !

Ok om jeg legger en link til sida di?

Vyrdsam helsing ettåring i Nairobi-bergens Hilde

10:10 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home