30 juli 2006

Å danne seg bilder

Det er mange som lurer på hvordan det ser ut og er der jeg skal bo i Mali. Jeg er helt klart en av dem. Eller på en måte ikke. Har sett bilder og blitt fortalt en del om området, men det er ikke det samme som å se ting med sine egne to øyne. Gleder meg derfor til å oppleve stemningen, menneskene og alle de nye luktene der nede, for det kan ikke fanges av et fotografi eller beskrives av verdens beste forfattere. Man må rett og slett ha vært der for å vite hvordan det egentlig er! Det blir derfor digg å kjenne, se og føle Mali på kroppen.

Vet at flertallet av de som leser dette aldri kommer til å sette sin fot på Malis tørre overflate, og derfor ikke kommer til oppleve hvordan det er der nede. Egentlig ganske synd, men må jo innrømme at Mali ikke er det mest sentrale stedet på jord. Har derfor som mål å gi alle nordboere en liten smakebit av det jeg opplever der nede med denne bloggen. Så er det opp til hver enkelt å danne seg bilder av Mali i sitt eget hode. Jepp, da er det bare å sette i gang! Som litt starthjelp har jeg lagt til et fotografi som er tatt utenfor min kommende by Douentza. Lykke til!


2 Comments:

Blogger Kristian Nesbu Vatne said...

du er god til å skrive! gleder meg til å danne et bilde i hode, for så å dra til mali og finne ut om det stemmer.

11:14 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Bra blog Sigurd. Jeg skal følge deg med spenning! God tur lykke til

10:10 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home